وکیل پایه یک دادگستری

وکیل، وکیل خوب، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل پایه یک شماره تماس دفتر کرج:02632203370 ، 09120489692

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل، وکیل خوب، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل پایه یک شماره تماس دفتر کرج:02632203370 ، 09120489692

طرح توجیهی

طرح توجیهی

طرح توجیهی

بر طبق قوانین کلیه اشخاصی که اقدام به راه اندازی واحد صنعتی برای انجام فعالیت های اقتصادی می نمایند بایستی جواز

تاسیس را اخذ کنند,به عبارتی دیگر جواز تاسیس  مجوز قانونی برای راه اندازی کارخانه, کارگاه ,واحد صنعتی و غیره می باشد به طوری که بدون داشتن این جواز نمی توان واحد صنعتی تاسیس نمود.

یکی از مواردی که برای اخذ جواز تاسیس باید انجام داد ارائه طرح توجیهی می باشد در این متن درباره طرح توجیهی به صورت کامل توضیح داده می شود تا اشخاص حقیقی و حقوقی برای ارائه طرح خود دچار مشکل نشوند, به طور کلی طرح توجیهی نوعی گزارش است که برای توضیح راه اندازی فعالیت صنعتی مورد نظر تهیه می شود در این طرح تمامی موارد مرتبط به طرح صنعتی یا کشاورزی و غیره توضیح داده می شود تا توجیه مناسبی برای طرح پیشنهادی بتوان ارائه داد.

برای ارائه یک طرح توجیهی باید مواردی مانند مشخصات فنی ,مشخصات مالی طرح و تمامی مواردی که برای راه اندازی طرح لازم می باشد توضیح داده شود تا بتوان به صورت کامل و دقیق طرح ارائه شده را توجیه نمود و بتوان جواز تاسیس و راه اندازی طرح را اخذ نمود.

در توجیه طرح , بایستی طرح تجزیه و تحلیل مالی شود به عبارتی می توان این گونه گفت که باید اهداف کسب و کار را به صورت کامل بیان نمود و راه رسیدن به آنها را نیز مشخص کرد. طرح توجیهی در واقع سندی آماده ارائه به بانک می باشد که در آن نحوه برآورد سود و زیان و سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و نقطه سر به سر، بازدهی سرمایه، دوره برگشت سرمایه و ... بیان خواهد شد

توجیه طرح از نظر فنی

ارائه طرح توجیهی از نظر فنی به این صورت می باشد که طرح از نظر فنی آنالیز می شود و تمامی مواردی که برای اجرای طرح لازم می باشد بایستی توضیح داده شود به طور مثال مشخصات زمین محل اجرای طرح ، محوطه‌سازی و راه‌سازی، نحوه اجرای عملیات ساختمانی طرح ، دانش فنی لازم برای انجام طرح ، ظرفیت، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز تولیدی و صنعتی، تأسیسات و سایر مواردی که تحت عنوان هزینه‌های ثابت سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‎‎شود بایستی توضیح داده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.