تشکیل پرونده مالیاتی
اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از ثبت شرکت بایستی برای انجام امور مالیاتی , پرونده مالیاتی تشکیل دهند,از همین رو برای
تشکیل پرونده مالیاتی بایستی اقدام نمایند و به اداره مالیات و دارایی مراجعه کنند,مراحل تشکیل پرونده و تعیین میزان مالیات پرداختی در اداره مالیات و دارایی انجام می شود.
بر طبق قوانین ,شرکتها تا 2 ماه بعد از تاسیس فرصت دارند پرونده مالیاتی تشکیل دهند.برای تعیین میزان مالیات پرداختی , تشکیل پرونده مالیاتی ضروری می باشد. برای تشکیل پرونده مالیاتی بایستی دفاتر مالیاتی را به اداره مالیات تحویل دهید از همین رو تحریر دفاتر مالیاتی بسیار مهم می باشد به طوری که اشخاص حقیقی و حقوقی که دفاتر مالیاتی آنها ناقص باشد یا تحریر دفاتر کامل نباشد تشکیل پرونده مالیاتی آنها به مشکل برمی خورد ,تمامی شرکت ها و اشخاص حقیقی و تجار در اول سال مالی پلمپ دفاتر تجاری را اخذ می کنند و گزارشات مالی را در این دفاتر ثبت می کنند به عبارتی تحریر این دفاتر بر طبق رویدادهای مالی یک سال می باشد و در پایان سال مالی این دفاتر را به اداره مالیات و دارایی تحویل می دهند.
موسسه حقوقی بین المللی هما یکی از موسسات معتبر در کرج می باشد که کلیه امور حقوقی , مالی و ثبتی را انجام می دهد, تشکیل پرونده مالیاتی یکی از خدماتی می باشد که متخصصان حقوقی موسسه هما به بهترین نحو انجام می دهند متقاضیان تشکیل پرونده مالیاتی برای مشاوره یا سپردن فرایند تشکیل پرونده مالیاتی می توانند به این موسسه مراجعه نمایند.
مدارک مورد نیاز
-اصل و کپی کلیه مدارک شرکت ( اساسنامه- اظهارنامه- شرکتنامه- تقاضانامه- روزنامه رسمی-مهر شرکت)
-اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت
-تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت
-گواهی امضای افراد و صاحب امضای شرکت
-اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت
-فیش واریزی دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت
-فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت